Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog

Présentation / Представяне

  • : Le blog de Lora Dobréva / Блог на Лора Добрева
  • : Ce blog est classé "littérature" car il n'y avait pas de groupe "religion". Mon but est de publier mes études sur la Bible et la vie chrétienne. Блог, в който публикувам библейски изучавания и статии относно живота на християните.
  • Contact

Profil / Профил

  • Lora Dobréva / Лора Добрева

Amis / Приятели

Recherche / Търсене

Pages / Страници

17 juin 2018 7 17 /06 /juin /2018 17:14

Псалми 51:5
„Ето родих се в нечестие, и в грях ме зачена майка ми.“

Какво ли означава това? Очевидно, че всички родени ПО ПЛЪТ са незаконно родени и НЕ СА БОЖИ ДЕЦА. А кои са тези „всички“? Цялото човечество. От грехопадението на Адам и Ева, та и до днес.

Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре, не може да види Божието царство. Никодим Му казва: Как може стар човек да се роди? Може ли втори път да влезе в утробата на майка си и да се роди? Исус отговори: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой от вода и Дух, не може да влезе в Божието царство. Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух. Не се чуди, че ти рекох: Трябва да се родите отгоре. Вятърът духа гдето ще, и чуваш шума му; но не знаеш отгде иде и къде отива; така е с всеки, който се е родил от Духа.“ (Йоан 3:3-8)

ЗАКОННО РОДЕНИ и БОЖИ ЧАДА са само тези, които са родени и „ВТОРИ ПЪТ“, но вече от Духа, от горе, от небето; тези, които не са мъртвородени (в деноминации разни) или умрели по-късно (върнали се в света).

Йоан 3:16
Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да НЕ ПОГИНЕ НИ ЕДИН един, който ВЯРВА В НЕГО, но да има вечен живот:

1 Йоаново 4:10
В това се състои любовта, не че ние сме възлюбили Бога, но че ТОЙ ВЪЗЛЮБИ НАС И ПРАТИ СИНА СИ КАТО УМИЛОСТИВЕНИЕ за греховете ни.

Нищо, че е казано: Бог толкова залюби света, че прати Сина си да умре за (вместо )незаконно родените (по плът, от мъжко семе). Той наистина обича сина си и ни дава оправдание чрез Него. Но които са НЕЗАКОННО РОДЕНИ и си ОСТАНАТ ТАКИВА, Бог явно не ги обича вече. Иначе, защо би ги оставил да отидат в ада?. Те още ПРИЖИВЕ СА НАКАЗАНИ И ЗА ЦЯЛАТА ВЕЧНОСТ. Както богаташът, който не поглеждаше Лазар, страдащ пред портите на дома му; както тези, които БОГ закорави и ги остави да живеят в извратените си страсти. Нима е малко такова „наказание“ - да си здрав, богат и преуспяващ в този свят (богаташът), а после да се озовеш във вечността на вечни мъки; или пък да си като други:

Римляни 1:21-32

...Защото, като познаха Бога, не Го прославиха като Бог, нито Му благодариха; но извратиха се чрез своите мъдрувания, и несмисленото им сърце се помрачи. Като се представяха за мъдри, те глупееха, и славата на нетленния Бог размениха срещу подобие на образ на смъртен човек, на птици, на четвероноги и на гадини. Затова, според страстите на сърцата им, Бог и ГИ ПРЕДАДЕ НА НЕЧИСТОТА, щото да се обезчестят телата им между сами тях, - те които замениха истинския Бог с лъжлив, и предпочетоха да се покланят и да служат на тварта, а не на Твореца, Който е благословен до века. Амин. Затова Бог ги предаде на срамотни страсти, като и жените им измениха естественото употребление на тялото в противоестествено. Така и мъжете, като оставиха естественото употребление на женския пол, разжегоха се в страстта си един към друг, струвайки безобразие мъже с мъже, и ПРИЕМАХА В СЕБЕ СИ ЗАСЛУЖЕНОТО ВЪЗДАЯНИЕ ЗА СВОЕТО НЕЧЕСТИЕ. И понеже отказаха да познаят Бога, Бог ги предаде на развратен ум да вършат това, което не е прилично, изпълнени с всякакъв вид неправда, нечестие, лакомство, омраза; пълни със завист, убийство, крамола, измама и злоба; шепотници, клеветници, богоненавистници, нахални, горделиви, самохвалци, измислители на злини, непокорни на родителите си, безразсъдни, вероломни, без семейна обич, немилостиви; които, при все че знаят Божията справедлива присъда, че тия, които вършат такива работи, заслужават смърт, не само ги вършат, но и одобряват ония, които ги вършат."

Римляни 9: 7-13; 14-24

...НИТО са ВСИЧКИ ЧАДА, понеже са Авраамово потомство; но "в Исаака", каза Бог, "ще се наименува твоето потомство". Значи, НЕ ЧАДАТА, РОДЕНИ ПО ПЛЪТ СА БОЖИ ЧАДА; НО ЧАДАТА, РОДЕНИ СПОРЕД ОБЕЩАНИЕТО СЕ СЧИТАТ ЗА ПОТОМСТВО. Защото това беше нещо обещано, понеже каза: "Ще дойда по това време, и Сара ще има син". И не само това, но и когато Ревека зачна от едного, сиреч, от нашия отец Исаака, макар че близнаците не бяха още родени и не бяха още сторили нещо добро или зло, то, за да почива Божието по избор намерение, не на дела, но на онзи, който призовава, рече й се: "По-големият ще слугува на по-малкия"; както е писано: "ЯКОВА ВЪЗЛЮБИХ, а ИСАВА НАМРАЗИХ". И тъй, какво? Да речем ли, че има неправда у Бога? Да не бъде! Защото казва на Моисея: "Ще покажа милост, към когото ще покажа, и ще пожаля, когото ще пожаля". И тъй, не ЗАВИСИ от този, който иска, нито от този, който ТИЧА, но от БОГА, Който показва МИЛОСТ. Защото писанието казва на Фараона: "Именно за това ТЕ ИЗДИГНАХ, за да ПОКАЖА В ТЕБЕ СИЛАТА СИ, и да се прочуе името Ми по целия свят". И тъй, към когото ще, Той показва милост, и когото ще, закоравява. На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята му? Но, о човече, ти кой си, що отговаряш против Бога? Направеното нещо ще рече ли на онзи, който го е направил: Защо си ме така направил? Или грънчарят няма власт над глината, с част от същата буца да НАПРАВИ СЪД ЗА ПОЧИТ, а с ДРУГА ЧАСТ – СЪД ЗА НЕПОЧТЕНА УПОТРЕБА? А какво ще кажем, ако Бог, при все, че е искал да покаже гнева Си и да изяви силата Си, пак е търпял с голямо дълготърпение съдовете, ПРЕДМЕТИ НА ГНЕВА СИ, приготвени за ПОГИБЕЛ, и Е ТЪРПЯЛ, за да изяви БОГАТСТВОТО НА СЛАВАТА СИ, над съдовете, предмети на МИЛОСТТА СИ, които е приготвил отнапред за слава - над нас, които призова, не само измежду юдеите, но и измежду езичниците?

Евреи 12:5-12

И сте забравили увещанието, което ви съветва като синове: - "Сине мой, не презирай наказанието на Господа, Нито да ослабваш, когато те изобличава Той; Защото Господ наказва този, когото люби, И бие всеки син, когото приема", Ако търпите наказание, Бог се обхожда с вас като със синове; защото кой е тоя син, когото баща му не наказва? Но ако сте без наказание, на което всички са били определени да участвуват, тогава сте незаконно родени, а не синове. Освен това, имали сме бащи по плът, които са ни наказвали, и сме ги почитали; не щем ли повече да се покоряваме на Отца на духовете ни и да живеем? Защото те за малко време са ни наказвали, според както им е било угодно, а Той - за наша полза, за да съучаствуваме в Неговата светост. Никое наказание не се вижда на времето да е за радост, а е тежко; но после принася правда като мирен плод за тия, които са се обучавали чрез него. Затова "укрепете немощните ръце и ослабналите колена",

Но наказанията за едните и за другите са съвсем различни. На едните са по-скоро за осъзнаване, покаяние и устояване, а на другите - за да тънат в мерзостите си още в този живот и после да продължат същото и в ада - вечната смърт.

Едните си остават бунтари, другите се смиряват и снишават под ударите му.

Едните се радват и смеят, а другите плачат на тази земя.

 

1 Коринтяни 1:12
С това искам да кажа, че всеки от вас дума: Аз съм Павлов; а аз Аполосов; а аз Кифов; а пък аз Христов.

1 Кор 3:3,4

Понеже и досега сте ПЛЪТСКИ; защото, докато има между вас завист и разпра, не сте ли плътски, и не постъпвате ли по ЧОВЕШКИ? Защото кога един казва: Аз съм Павлов, а друг: Аз съм Аполосов, не сте ли като човеци слаби?

Римляни 8:13
Защото, ако живеете плътски, ще умрете; но ако чрез Духа умъртвявате телесните действия, ще живеете.

2 Кор 5:13-16

Защото, ако сме отишли до крайности, то е било за Бога; или ако сега умерено мъдруваме, то е заради вас. Защото Христовата любов ни принуждава, като разсъждаваме така, че, понеже един е умрял за всичките, то всички са умрели; и че Той умря за всички, за да не живеят вече живите за себе си, но за Този, Който за тях е умрял и възкръснал. Затова, отсега нататък ние не познаваме никого по плът; ако и да сме познали Христа по плът, пак сега вече така Го не познаваме.


Малахия 1:1-4

Господното слово наложено на Малахия за Израиля: Аз ви възлюбих, казва Господ; А вие думате: В какво се вижда че си ни възлюбил? Не беше ли Исав брат на Якова? казва Господ; Но Аз възлюбих ЯКОВ, А ИСАВ намразих, И направих горите му да запустеят, И наследството му да бъде за чакалите на пустинята. И ако рече Едом: Ние станахме бедни, Но ще съградим изново запустелите места, То така казва Господ на Силите: Те ще съградят, но Аз ще съборя; И ще се нарекат нечестива страна, И люде против които Господ негодува винаги.

Първоначално Бог искаше да му бъдат посвещавани първородните синове на родените по плът в народа му Израил. Защото чрез тях предсказваше идването на истинския първороден - по ДУХ – Исус Христос. Но още доста преди това беше казал да бъде изгонен Исмаил (първороден), защото не беше по обещание; казал беше, че Исмаил няма да наследи Авраам, а Исаак ще го наследи. Също така намрази първородния Исав, а обикна втория близнак – Яков.

Бог ясно е ОБЯСНИЛ защо не Исмаил ще наследи Божието царство и защо е намразил Исав, а не Яков; направил е това както още в Писанията преди идването на Исус в плът, така и в следващите, когато Исус вече беше живял в тази плът, беше проповядвал и беше умрял, за да се оправдаят чрез Него покаялите се и да живеят вечно. Защото явно показваше разликата между „първия“ първи човек, сътворен от Него на тази земя и „втория“ ПЪРВИ човек! Единият, Адам е първият, чрез когото грехът влезе в света (а чрез него и смъртта, като справедливо наказание от Бога за неподчинение), а другият, Исус е първият и единственият, чрез когото оправданието и спасението влизат в същия този свят на мястото на смъртта и дават вечен живот в Божието присъствие вместо в ада. Адам, Исмаил и Исав символизират грешниците, а Исак и Яков – Исус Христос.

...нито са всички чада, понеже са Авраамово потомство; но "в Исаака", каза Бог, "ще се наименува твоето потомство".Значи, НЕ ЧАДАТА, РОДЕНИ ПО ПЛЪТ СА БОЖИ ЧАДА; НО ЧАДАТА, РОДЕНИ СПОРЕД ОБЕЩАНИЕТО СЕ СЧИТАТ ЗА ПОТОМСТВО.Защото това беше нещо обещано, понеже каза: "Ще дойда по това време, и Сара ще има син". И не само това, но и когато Ревека зачна от едного, сиреч, от нашия отец Исаака, макар че близнаците не бяха още родени и не бяха още сторили нещо добро или зло, то, за да почива Божието по избор намерение, не на дела, но на онзи, който призовава, рече й се: "По-големият ще слугува на по-малкия"; както е писано: "ЯКОВА ВЪЗЛЮБИХ, а ИСАВА НАМРАЗИХ". И тъй, какво? Да речем ли, че има неправда у Бога? Да не бъде! Защото казва на Моисея: "Ще покажа милост, към когото ще покажа, и ще пожаля, когото ще пожаля".

.... за да почива Божието по ИЗБОР НАМЕРЕНИЕ НЕ НА ДЕЛА, но на онзи, който призовава, рече й се: "По-големият ще слугува на по-малкия"; както е писано: "ЯКОВА ВЪЗЛЮБИХ, а ИСАВА НАМРАЗИХ".

Това не са просто думи, които да наизустим без да разбираме, а истина, която Бог иска да РАЗБЕРЕМ. Най-лесно е да кажем: Е, Бог си е Бог и може да прави каквото си иска. Такова отношение към Божия избор и това, което Той прави, може в определен момент, когато страдаме, когато вярата ни е разклатена, да започнем да Го обвиняваме и дори да Го намразим! Защото няма да сме разбрали намеренията Му и това, че Той не прави нещата просто така, на инат; в такъв момент изобщо няма да се сетим за това, че Той е любящ, но в същото време и справедлив Бог; че никога не изневерява на същността си, не ни изкушава и винаги е ЕДИН И СЪЩ, без сянка на промяна. Затова не трябва да забравяме, че за да продължим да Го обичаме все по-силно и да му вярваме все повече и повече, сме длъжни да Го разбираме!

Бог да благослови всички ни с все по-голямо знание за СЕБЕ СИ!!!!


Юлия Борисова, юни 2018

Partager cet article
Repost0

commentaires

U
Versions -- Retain wobbly mattress sheets (such as pupil art and also classwork) with each other around whether newspaper or perhaps plastic-type plate to handle groundwork somewhere between university as well as residence.
Répondre